Tumblr Mouse Cursors
Fakewater -

A picture is worth a thousand words

Sitter just nu och letar kamerautrustning. Har blivit något av en kamera-nörd dom sista veckorna. Känner att jag måste samla på mig lite kunskap innan New York! Just nu letar jag efter ett objektiv med hög bländarvärde och för det kommer jag att behöva ett teleobjektiv eller makroobjektiv! Just nu ser det ut som EF 50mm f/2.5 compact macro, eller EF 50mm f/1.8 II. Ena ligger på ca 3500: - medan andra ligger på runt 1500:-. Dock vill man ha kvalite. Aa kaooz!

För er som inte visste fotar jag med Canon EOS 600d/kiss X5. Jag använder objektiven EFS 55-250mm och EFS 18-55mm. Tycker att kameran funkar jättebra som nybörjakamera, då jag aldrig fotat förrut! Tror att kamerahuset + standard objektivet ligger på ungefär 7000:- och Zoomen ca 2700:-.

Fick det som en tidig födelsedagspresent av min käre far! Är supernöjd hittills, dock har jag fortfarande sjukt mycket att lära mig. Men som sagt åker jag till NY i sommar i tre veckor, och då ska jag även på fotoläger där jag kommer lära mig jättemycket. Kommer bland annat få vara med på photoshoots, driva runt i central park och ta bilder, lära mig om photoshop och lightroom, och en massa andra roliga grejer! Är super taggad! Har även världens bästa pappa som fixat allt det här åt mig.

Yesiree, då har ni fått lite information om vad jag göra just nu, hur tråkigt det än är. Förövrigt är min iphone trasig för er som vill försöka nå mig. Skärmen sprack i tusen delar igår, suuucks. Dock ska den lagas någon gång den här veckan, men fram tills dess nås jag på hemtelefonen eller FB. Borde vara mer ledsen, men gårdagens seger har gjort så att allt känns mycket bättre!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0