Tumblr Mouse Cursors
Fakewater -

Young Americans

Tänkte att jag kunde lägga upp lite av de bilder som jag tog med kameran i NY. Jag är inte ett stort fan av redigering, så en del av bilderna är oredigerade.
Det allra svåraste med lägret var att det var ''förbjudet'' att skjuta på Automatic utan man skulle försöka så gott man förmådde att skjuta på Manual. Å vilket helvete det är!!!! Varje gång ljuset ändras måste man ändra tyyyp alllaaaaa inställningar, och om man inte är van vid ISO to F-stop to Exposure ratio metoden (vilket jag inte var) så e man fucked. Sen är det också det faktum att mycket av det vi gjorde var street photography, vilket är mycket svårare än att fota t.ex. vad man åt till lunch eller ''Dagens outfit'', vilket vilken tjej med en dyr kamera kan göra (försoöker inte låta pretentiös eller nedlåtande, utan mest förklara varfor mina bilder inte blev så bra, hehe) då det gäller att se någonting och en sekund senare klicka med kameran för att fånga bilden. Haha och det värsta är, om inställningarna är fel så blir bilden suddig eller för mörk eller ''Noisy'', eller så fångar man bara halva bilden. Sen måste man även gå fram till folk och be om att få ta deras bild, vilket är alltid rätt läskigt, speciellt när det handlar om New York-pundare (bilderna längst ner). Självklart kan man smygfota, men chanserna att man får en bra bild är väldigt låga. (Så snälla, be nice, har ju trots allt bara fotat i några månader nu, och första gången jag använder Lightroom)
Dessa bilder var en del av mitt självporträtt projekt. Pallar inte forklara idén bakom skiten, det får ni lista ut själv. Det vi fick lära oss om sjaälvporträtt var mycket intressant. Satt igenom en 2 timmars föreläsning om sjaälvporträtt och det allra viktigast aäär att bilderna är tagna själva. Kan verka uppenbart, men fotografer tar det på ytterst allvar. Man måste trycka på knappen själv och ingen faår hjälpa till att skapa fotot, annars räknas det inte. Eller det är mest extremisterna som tycker saåå men jag håller faktiskt med
 
 
Dumbo, Brooklyn. Oredigerad tro det eller ej.
Hahah jag bryyyyr mig inteeeee
Också Dumbo.
Kanske sötaste paret... någonsin!?
Skyline.
Cony Island.
Vackraste gingern någonsin, Nicholette
Mina homeboys i Tompkins Sq. Park. Haha Cräjjjzzzzy times.
Som sagt endast några få av bilderna som jag tog. Gud, kvalitén försämras enormt när man överför till J-Peg. Mycket skärpare i lightroom.
Dom mer personliga bilder tog jag med mobilen, då man uppenbarligen inte har med sig kameran när man är ute och har kul, särskilt inte i New York...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0